ارتباط مستقیم با کارشناس مربوطه: 0212439874

ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان

ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان

ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان

تجربه کاری :

به تحقیق مشخص گردیده که کارآفرینان در صنعتی که جدیداً شروع می کنند دارای تجربه قبل نمی باشند .
تحقیقات نشان داده است که بیش از 97 درصد شرکتهای جدید با فناوری بالا حداقل دارای موسسی بوده اند که قبلاً در همان صنعت کار می کردند .

نارضایتی از شغل قبل :

در یک مقایسه بین کارآفرینان موفق و ناموفق توسط دانشمندی بنام بروکواس ثابت شده است که نارضایتی #کارآفرینان موفق از مشاغل قبلی خود در هنگام تصمیم گیری به آغاز فعالیت جدید بیشتر از نارضایتی #کارآفرینان ناموفق بوده است .

الگوی نقش :

وجود یک الگوی نقش سبب تشویق تراشهای کارآفرینی در افراد می گردد .
این الگوها ممکن است در خانواده و یا بین دوستان و یا در محیطهای کاری باشد .

شرایط کودکی :

در یک مطالعه وسیع توسط یک دانشمند آمریکایی ( دیوید اسلیور ) مشخص شده است که 74 درصد از #کارآفرینان افرادی بوده اند که در شرایط کودکی خود شاهد وقایع مهم و حساسی نظیر فقر , ناامنی , مرگ و یا جدایی والدین از یکدیگر بوده اند .

تحصیلات :

بعضی از دانشمندان نظیر وسپر معتقد هستند که کارآفرینانی که احتمال شکست بیشتری دارند کسانی هستند که تجربه دارند اما تحصیلات ندارند .
تحصیلات دانشگاهی , پیش ضرورتی برای موفقیت نیست اما برای رشد در سلسله مراتب سازمانهای بزرگ بهتر است تحصیلات دانشگاهی و آموزشهای مدیریتی گذرانده شود

سن :

برای فعالیتهای کارآفرینانه سن مطلوبی تعیین نگردیده است ولی به تجربه ثابت شده است که مطلوب ترین شرایط سنی در محدوده 20 تا 40 سالگی است .

جایگاه اجتماعی :

قرار نگرفتن فرد در جایگاه اجتماعی مورد انتظار سبب می شود تا فرد نسبت به فعالیتهای کارآفرینانه برانگیخته شود .
متغییرهایی نظیر قدرت , و سِمَت نمی توانند به تنهایی برای تحریک انگیزه فرد در فعالیتهای کارآفرینانه موثر باشند اما تجربه ثابت کرده است که هر زمان بین جایگاه اجتماعی فرد و انتظار وی اختلاف وجود داشته باشد او را به انجام کارهای محرک و متفاوت وادار می کند .

@sha_af

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonهم اینک تماس بگیرید
مقایسه
علاقه مندی ها 0